Acasa Afaceri Vlogging ca business – Dilinca, succes pe youtube la doar 14 ani

Vlogging ca business – Dilinca, succes pe youtube la doar 14 ani

14 min
Dilinca-Ilinca Dascalu
fericita-divette.ro

Dilinca-Ilinca DascaluCand o activitate extracurriculara devine un hobby de succes, nu mai conteaza ca ai doar 14 ani. Dilinca e dovada ca succesul pe youtube nu depinde nici de varsta si nici de o echipa, ci de munca, perseverenta, implicare si placerea cu care te dedici acestui hobby. Canalul Dilinca a ajuns la este 300 de mii de abonati si peste 250 de videoclipuri in cei circa 4 ani de la momentul in care Ilinca Dascalu a decis ca vrea sa faca vlogging.

1. A cui a fost ideea crearii unui canal Youtube si care a fost scopul initial?

Nu mai stiu exact. Dar imi aduc aminte ca, inainte sa incep cu adevarat, am mai avut diverse tentative de vlog. Din acest motiv, desi am creat canalul in februarie 2014 (pe cand aveam 9 ani jumate), am inceput sa postez pe el cat de cat constant abia din august 2015, cand am implinit 11 ani. Deci cred ca pot spune ca am luat decizia de a face YouTube in vara lui 2015, incurajata si de parintii mei care m-au sustinut de atunci si m-au ajutat mereu cu sfaturi si idei.

Ideea pe care o aveam pe atunci in cap era de a ma axa pe videoclipuri cu proiecte handmade, DIY, insa pana la urma am ajuns sa fac tot felul de videouri diferite (sketch-uri, daily-vloguri etc) in care ma regasesc si astazi.

2. Lucrezi singura sau ai o echipa care te ajuta/sustin?

Lucrez singura de la inceputul canalului: eu ma filmez si tot eu editez. Ce-i drept uneori mai am nevoie de ajutor la filmat sau de idei proaspete (deh, cred ca toata lumea mai are pana de inspiratie din cand in cand), iar atunci apelez la ajutorul parintilor si al prietenilor mei.

 

Ilinca Dascalu (Dilinca): „Imi aduc aminte ca mi se parea ca am suuuuper multi abonati! Eram tare mandra :))))))) Apoi, lucrurile parca au prins un alt ritm, o alta viteza.”

 

3. Te asteptai sa ai succes atunci cand ai inceput? Cu ce ganduri ai inceput sa faci vlogging?

Nu ma asteptam, de fapt nici nu mai stiu la ce ma asteptam, totul a inceput ca o curiozitate, o joaca, sa zicem, doar o chestie de facut in timpul liber, ca o activitate extracurriculara, eu care niciodata nu am avut vreuna, pana cand m-am apucat de vlog. Tocmai de aceea vedeam treaba asta la inceput doar ca pe un hobby.

4. In cat timp ai ajuns la 1000 de abonati?

Mult, fata de altii care fac suta de mii de abonati in cateva luni. In cazul meu a durat vreo 10 luni pana la prima mie. Imi aduc aminte ca mi se parea ca am suuuuper multi abonati! Eram tare mandra :))))))) Apoi, lucrurile parca au prins un alt ritm, o alta viteza.

5. Ce strategii ai folosit pentru a-ti creste canalul si care au functionat cel mai bine?

La inceput nu ma gandeam „Cum sa imi cresc mai repede canalul..”, insa cand am inceput sa fac lucruri mai „trendy”sau mai populare in lumea tinerilor in general si a YouTube-ului in special, usor-usor, am crescut si chiar daca nu sunt mandra de faptul ca am folosit uneori si clickbait-ul ca instrument de atragere a publicului/abonatilor, recunosc ca si asta a fost de ajutor.

 

Ilinca Dascalu - DilincaIlinca Dascalu (Dilinca): „Nu-mi dau seama exact cum am invatat sa filmez si sa editez asa cum o fac astazi, dar cred ca m-au ajutat si varsta si apropierea generatiei noastre de tehnologie.

 

6. Ce sfaturi de vlogging ti-ai da tu (cea de acum) tie (celei de la primul vlog)?

Sa nu editez pe telefon, sa iau cadrul mai bine sau sa filmez la lumina mai buna :)))))

7. Cum ai invatat tot ceea ce stii acum despre vlogging?

In timp, pe masura ce ma implicam tot mai mult in proiectul Dilinca si pe masura ce-mi doream sa le ofer abonatilor clipuri mai bune, am inceput sa-mi dau seama de anumite lucruri pe care le fac gresit. M-au ajutat mult orele de vizionari ale canalelor youtuberilor mari, din strainatate, criticile primite de la abonati si unii hateri :)))))), mustrarile si sfaturile primite de la parinti etc.

Acum, privind inapoi, nu-mi dau seama exact cum am invatat sa filmez si sa editez asa cum o fac astazi (si stiu ca mai am de lucru, intotdeauna e loc de mai bine), dar cred ca m-au ajutat si varsta si apropierea generatiei noastre de tehnologie.

8. Care sunt tool-urile de care ai neaparat nevoie in filmarea/editarea vlogurilor?

Desi am inceput sa filmez cu un telefon mobil, am inteles destul de rapid ca nu poti oferi calitatea pe care si-o doreste publicul fara o camera cu trepied. Deci, da, camera este cel mai important tool in arsenalul meu si cred ca al oricarui vlogger. Apoi, pentru a edita vlogurile am nevoie de laptop si pentru ca am inteles ca lumina naturala nu este mereu suficienta, mai ales daca filmezi preponderent in casa, asa cum fac eu, folosesc si un ring-light. Acesta este, as zice eu, kit-ul standard sau basic de vlogging.

9. Care este vlogul tau favorit (de la tine)?

Am mai multe favorite deoarece fiecare video inseamna ceva diferit pentru mine, dar unul dintre ele probabil este: „Mai am putin si mor” pentru ca prin intermediul lui am incercat si chiar cred ca am reusit sa transmit un mesaj mai serios publicului meu.

10. Care este vloggerul tau preferat?

Urmaresc o multime de vloggeri, dar cel care ma inspira cel mai mult in aceasta perioada este Shane Dawson, un veteran al Youtube-ului care a reusit sa creeze o comunitate foarte faina in jurul lui.

Daca e sa mentionez un nume din Romania, imi place Selly. De fapt, e momentul sa recunosc ca tocmai el si Bianca Adam (Tequila) mi-au dat curaj sa intru si eu in lumea vlogging-ului. Pentru ca si ei, dar mai ales Selly, si-au inceput cariera de foarte mici.

11. Cum iti alegi subiectele? Esti fidela unei nise anume (care e aceasta) sau publicitatea poate influenta alegerea subiectului?

Depinde. Nu am o nisa prestabilita sau una foarte clara, adica atunci cand am chef sa fac un sketch, de exemplu, fac un sketch. Depinde de ce idei am pe moment si de timpul pe care il am la dispozitie pentru a face videoclipul. In general insa, incerc sa creez continut potrivit varstei mele si publicului care ma urmareste. Daca vei urmari evolutia canalului si a postarilor mele vei vedea ca subiectele au crescut odata cu mine sau poate invers, eu am crescut impreuna cu subiectele si genul de filme pe care le abordez.

12. Care e pregatirea ta? Traiesti din vlogging sau ai si un alt job care „iti plateste facturile”?

Am 14 ani si locuiesc cu parintii, asa ca din fericire inca nu este nevoie sa ma intretin singura :)))))) Dar strang banii castigati din vlogging pentru a-i reinvesti in echipamente cu care sa pot imbunatati calitatea materialelor pe care le postez.

13. De unde vin banii pe care ii castigi: Youtube, sponsorizare din partea abonatilor sau publicitate directa?

Da, castig din Youtube si din contracte directe. Am deja cativa parteneri/branduri cu care colaborez in mod constant.

14. Cat de multumita esti in acest moment de ceea ce faci (continut, venituri etc)?

Sunt multumita de ceea ce fac pentru ca imi place vlogging-ul. Inca sper sa raman in acest domeniu cat mai multi ani de acum inainte. Insa, stiu foarte bine ca intotdeauna e loc de mai mult, de mai bine si ca, pentru a creste si a evolua, este nevoie de multa, multa munca. Nu am intotdeauna destul timp, avand si scoala si dorind sa petrec macar o parte a timpului liber cu prietenii. Insa caut mereu idei noi cu ajutorul carora sa pot livra continut de calitate, apreciat de public. Sunt la o varsta pe care adultii o denumesc ca fiind dificila. Eu, insa, stiu ca sunt in continua schimbare acum si cred ca inca nu m-am definit ca persoana, asa ca in mod sigur si drumul meu in vlogging va capata si alte nuante.

Pe Ilinca o poti gasi pe canalul de youtube – Dilinca, pe Instagram – Dilinca_4 sau pe pagina ei de facebook.

Incarcati mai multe articole inrudite
Incarca mai mult de Andreea Miru
Incarca mai mult in Afaceri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citeste si...

Inovatii intreprinzatoare: idei de afaceri cu inteligenta artificiala

In era digitala in care tehnologia avanseaza rapid, inteligenta artificiala (IA) devine to…