Strategii de marketing – 4 tipuri de strategii de marketing de care trebuie sa tii cont

Ce inseamna, de fapt, marketingul? Este un proces social, dar si managerial, care se refera la arta de a vinde, bazandu-se pe strategii de marketing. Strategiile de marketing sunt foarte intalnite atunci cand vine vorba despre promovarea unei firme. Acestea trebuie, insa, adaptate dupa un proces riguros de cercetare de marketing, in functie de domeniul in care activezi. Mai pe scurt, trebuie sa stii foarte bine unde te pozitionezi pe piata.

Strategii de marketing – dinamice si interactive

Strategiile de marketing sunt extrem de importante pentru orice tip de afacere. Daca nu se aplica strategii de marketing potrivite pentru profilul afacerii, atunci nici scopurile nu pot fi atinse. In primul rand, trebuie o analiza corecta a pozitiei organizatiei, unde doreste sa se ajunga, adica ce loc vrea sa ocupe pe piata compania, dar si cum arata mediul concurential.

strategii de marketing

Asadar, sunt necesare doua lucruri: sa se prospecteze piata si sa se aleaga publicul tinta.
Atunci cand te gandesti la strategii de marketing, trebuie sa te gandesti la mai multe instrumente si mijloace de promovare, nu doar la unul singur.

De ce sa aplici strategii de marketing?

O intrebare pe care unii si-o pot pune. Este simplu: pentru dezvoltarea afacerii, pentru alegerea unei noi directii de dezvoltare, pentru inovare, pentru repozitionarea produsului, dar si a marcii, pentru relansare sau pentru recomercializare.

Etapele pentru o elaborare a unei strategii de marketing pot fi urmatorele:

  • stabilirea domeniului firmei si a misiunii acesteia
  • analiza factorilor interni, dar si a factorilor externi
  • identificarea de optiuni strategice iar apoi alegerea celei mai potrivite
  • implementare propriu zisa, dar si stabilirea bugetului
  • monitorizarea permanenta a activitatii pentru a vedea daca se ating obiectivele urmarite

Beneficiile strategiilor de marketing:

  • cresterea profitului
  • cresterea calitatii
  • consolidarea afacerii
  • maximizarea satisfactiei clientului

4 tipuri de strategii de marketing

1. Strategii de Produse
In primul rand, este necesar sa analizezi portofoliul de produse pentru a vedea daca trebuie ceva schimbat, cum trebuie schimbat si ce strategii sunt potrivite. Politica de produs este foarte importanta, aceasta trebuie sa serveasca activitatii economice a firmei prin generarea de profit. Pe langa acest lucru, produsele pe care le ofera afacerea ta trebuie sa satisfaca si cerintele si necesitatile clientilor.

Prin strategie de produse se intelege: imbunatatirea calitatii produselor, consolidarea familiei de produse, repozitionarea produsului, schimbarea design-ului produsului.

2.Strategii de Pret
Pretul este foarte important in cazul strategiilor de marketing fiind o componenta a produsului, dar si cel mai flexibil element al afacerii. Acesta se stabileste in functie de durata de viata a produsului, dar si de pozitia pe care o are pe piata. O foarte cunoscuta strategie de marketing in cazul preturilor este introducerea de oferte. Astfel clientul este incurajat sa cumpere. Nu este recomandat sa cresti foarte mult pretul produsului daca nu ai o afacere lider pe piata. Cine ar dori sa cumpere un produs de care nu a mai auzit la un pret mare?

Prin strategie de pret se intelege: schimbarea pretului, politici pentru exploatarea pietei, schimbarea conditiilor, dar si a termenelor de vanzare

3.Strategii de Promovare
Strategiile de promovare se refera la alegerea de diferite canale pentru a promova afacerea. De exemplu: reclame la televizor sau la radio, reclame prin intermediul pliantelor, prin intermediul cataloagelor sau al scrisorilor comerciale, prin comunicate de presa, evenimente sau sponsorizari. Exista o multitudine de strategii de promovare.

Prin strategie de promovare se intelege: schimbarea strategiilor de promotii, schimbarea strategiilor de publicitate, schimbarea strategiilor de vanzare prin transmiterea unor mesaje de promovare a produselor.

4.Strategii de Distributie
Rolul strategiilor de distributie este acela de a gasi calea cea mai buna pentru a oferi clientului serviciul sau produsul de care are nevoie. Poti apela astfel la schimbarea modalitatii de livrare, schimbarea serviciului cu clientii sau schimbarea canalelor de distributie in general. Pe scurt, strategiile de distributie se refera la drumul pe care produsul sau serviciul il parcurge catre client.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *