Acasa Afaceri Ghid pentru companii in timp de criza – Ce ajutor poate solicita compania ta

Ghid pentru companii in timp de criza – Ce ajutor poate solicita compania ta

11 citește min
0
0
32

In contextul pandemiei COVID-19 o multime de companii au avut de suferit. Piata este in colaps, bursele au inregistrat o cadere de peste 30%, iar intreaga economie a stagnat. Unele companii si-au disponibilizat angajatii, altele i-au trimis in somaj tehnic, foarte multe linii de business inchizandu-se.

In astfel de perioade, orice companie poate inregistra pierderi semnificative. Asadar, cum poti supravietui pe timp de criza si cum te poti feri de situatiile limita. 

Statul a decis sa acorde o serie de stimulente, ajutoare dedicate firmelor, tocmai pentru a impiedica pierderile si colapsul financiar. Despre ce tipuri de ajutoare este vorba si cum poate beneficia compania ta de ele, vezi mai jos. 

Ce poti face pe timp de criza pentru a supravietui pe piata daca esti antreprenor

In regimuri de urgenta, asa cum este aceasta perioada declansata de pandemia noului coronavirus, statul si organizatiile bancare mondiale pot alege sa sprijine antreprenorii. In cele ce urmeaza, vom arata cateva modalitati alese de stat pentru a sprijinii mediul de business si le vom analiza prin prisma opiniei unui specialist.

Unele masuri sunt impuse de stat, in timp ce altele s-au cerut implementate de la sine, luand in calcul masurile de siguranta impuse de autoritati. Iata despre ce este vorba. 

Posibilitatea telemuncii, pentru protectia angajatilor

Odata cu raspandirea alarmanta a pandemiei COVID-19, autoritatile au luat o serie de masuri pentru stoparea transmiterii virusului. Aceste masuri presupun si izolarea. Inital au fost emise recomandari pentru ca diverse clase de persoane sa se autoizoleze timp de 14 zile.  

Astfel, unele companii au putut alege sa ofere posibilitatea angajatilor de a lucra in continuare, insa de acasa, pentru a-i mentine in siguranta. In acest fel poti oferi siguranta si angajatilor, fara a intrerupe in acelasi timp activitatea. 

De asemenea, in cazul reducerii drastice a activitatii, poti sa te gandesti si la o reducere a salariului. O situatie in care poate fi justificata reducerea salariului este cea intervenita ca urmare a reducerii activitatii, conform codului muncii (art 52 (3))”, declara Victor Stanila, avocat specializat in drept si economie.

Astfel, ai sansa sa reduci activitatea companiei tale, oferind angajatilor posibilitateade a lucra de acasa timp de 2 sau 3 zile pe saptamana, contrar unui salariu redus. Reducerea poate fi temporara, pana se remediaza situatia provocata de pandemia noului coronavirus, iar aceasta poate fi justificata legal pentru motive economice, tehnologice structurale sau similare, mai spune dl. Victor Stanila.

Posibilitatea acordarii somajului tehnic, in cazul in care telemunca nu se potriveste specificului companiei

Daca nu ai posibilitatea de a oferi sansa angajatilor tai sa lucreze de acasa, te poti gandi la varianta somajului tehnic oferita de stat.

Conform codului muncii, aceasta presupune posibilitatea suspendarii contractului individual de munca din initiativa angajatorului, in cazul intreruperii sau reducerii temporare a activitatii, fara incetarea raportului de munca, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare”, declara Dl. avocat Victor Stanila. 

Aceasta masura este una foarte avantajoasa atat pentru antreprenori cat si pentru angajati. Asta deoarece, odata cu declararea starii de urgenta, instituita prin Decretul nr. 195 / 2020, incepand cu 21 martie, banii pe care angajatii ii vor primi drept indemnizatie de somaj tehnic sunt suportati de catre stat.

Dl. avocat specifica faptul ca in cadrul acestei indemnizatii, fiecare angajat poate primi “cel mult 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat si se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020.”

Astfel, fiecare antreprenor poate primi de la stat suma maxima de 4071 RON, pentru fiecare angajat aflat in somaj tehnic. Si fiecare companie poate beneficia de aceasta masura in conditiile intreruperii activittii din cauza pandemiei determinate de noul coronavirus.

Mai multe detalii despre masurile de protectie sociala in contextul situatiei epidemiologice poti gasi si in ordonanta OUG 30/2020 publicata de Guvern, modificata si adaugita cu ordonanta OUG 32/2020.

Ce alte tipuri de sprijin mai pot obtine companiile in contextul epidemiologic COVID – 19

Companiile afectate de pandemia noului coronavirus mai pot obtine din partea statului diverse tipuri de ajutor.

Scutirea de la plata utilitatilor si chiriei

Una dintre initiativele guvernamentale in acest sens este si proiectul de lege pentru suspendarea platilor utilitatilor pentru companiile afectate. Companiile pot suspenda plata pentru servicii de: electricitate, gaze, apa, servicii telefonice, si internet.

De asemenea, companiile vor putea beneficia de amanari in ceea ce priveste plata chiriei pentru sediul social si sediile secundare, conform noilor masuri impuse de Guvern.

Linii de credit si garantii oferite de stat

Tot pentru sprijinirea IMM-urilor, a companiilor mici si a antreprenorilor afectati de COVID -19, s-a publicat de urgenta in Monitorul Oficial ordonanta 29/2020 privind acordarea unor credite si garantarea unor linii de credit pentru finantarea afacerilor. 

Astfel, fiecare companie s-ar putea bucura de pana la 10.000.000 de lei sau 500.000 lei pentru microintreprinderi si 1.000.000 lei pentru intreprinderi mici. In cadrul acestor credite acordate, “Ministerul Finantelor Publice subventioneaza dobanzile aferente creditelor/liniilor de credit pentru finantarea capitalului de lucru si a creditelor pentru investitii in procent de 100% din bugetul Ministerul Finantelor Publice” , declara reprezentantii ANAF. 

Amanarea termenelor de plata pentru obligatiile fiscale este un alt avantaj

De asemenea, prin prisma ordonantei OUG 29/2020, companiile mai beneficiaza de amanarea termenului de plata al obligatiilor fiscale pentru: impozitul pe cladiri, terenuri si impozitul pe mijloacele de tranport. De asemenea, se mai amana plata pentru CAS si pentru impozitul pe venit si profit, conform propunerilor realizate de Camera Consultantilor Fiscali. Acestea se vor amana pentru 3/6 luni, conform declaratiei autoritatilor. 

Asadar, daca organizatia ta se afla printre cele afectate de pandemia COVI-19, aceste masuri au fost luate pentru a-ti acorda sprijin si pentru a te ajuta sa pasesti cu succes peste aceasta perioada dificila din punct de vedere economic. 

Masurile au intrat in vigoare odata cu publicarea in Monitorul Oficial a ordonantelor OUG 29 si OUG 30. Astfel incat, toate companiile afectate de COVID-19 sa se poate bucura de sprijinul acordat de autoritati pentru reechilibrarea situatiei economice si a pietei.  

De asemenea, perioada aceasta ofera si anumite oportunitati, pentru antreprenorii pregatiti. Mai ales in ceea ce priveste promovarea afacerii. Marketingul contextual este unul foarte puternic. Iar daca stii cum sa creezi un impact in online prin promovarea afacerii tale, activitatea ta nu va avea atat de mult de suferit.

Daca vrei sa vezi cum poti sa iti promovezi cu succes business-ul pe timp de criza, iata aici un ghid gratuit despre strategii de marketing pe timp de criza.

Încărcați mai multe articole înrudite
Încarcă mai mult de Claudiu Ciudor
Încarcă mai mult în Afaceri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Verificați de asemenea

PR2Advertising.ro sprijina companiile pe timp de criza. Publica si tu gratuit comunicatele companiei tale

PR2Advertising.ro sprijina companiile in perioada de criza prin care trecem si le ofera  p…