Acasa Noutati Esti femeie si vrei sa ai o cariera de succes in domeniul hotelier? Afla ce NU trebuie sa faci!

Esti femeie si vrei sa ai o cariera de succes in domeniul hotelier? Afla ce NU trebuie sa faci!

6 min
fericita-divette.ro

Domeniul hotelier este unul dintre cele mai dinamice si competitive sectoare de activitate, care ofera oportunitati de dezvoltare profesionala si personala pentru cei care isi doresc o cariera in acest domeniu. Insa, pentru a reusi in industria ospitalitatii, nu este suficient sa ai doar pasiune si entuziasm, ci trebuie sa ai si anumite abilitati, competente si aptitudini.

Daca esti femeie si vrei sa ai o cariera de succes in domeniul hotelier, indiferent daca este un hotel de lux de 4 stele precum hotel Sinaia 4 stele sau unul mai modest, trebuie sa stii ca exista si anumite greseli pe care NU trebuie sa le faci. Iata care sunt acestea si cum le poti evita:

Sursa foto: freepik.com

Nu iti stabilesti obiective clare si realiste

In domeniul hotelier, unde lucrurile se schimba rapid si apar noi provocari, este esential sa iti stabilesti obiective clare si realiste, care sa fie in concordanta cu misiunea, viziunea si valorile organizatiei in care lucrezi. Pentru a stabili obiective eficiente, foloseste-te de metoda SMART (Specific, Measurable, Achievable, Relevant, Time-bound). Te va ajuta sa iti definesti clar ce vrei sa realizezi, cum vei masura progresul, daca este realizabil in conditiile date, daca este relevant pentru tine si pentru organizatie si care este termenul limita.

Nu iti dezvolti continuu abilitatile si competentele

Daca vrei sa avansezi in cariera sau sa te adaptezi la noile cerinte ale clientilor sau ale pietei, nu poti ramane la acelasi nivel de cunostinte si abilitati. Trebuie sa fii mereu dispusa sa inveti lucruri noi, sa iti imbunatatesti competentele existente sau sa dobandesti altele noi.

Pentru a iti dezvolta continuu abilitatile si competentele, profita de orice ocazie de a participa la cursuri, seminarii, workshop-uri sau conferinte din domeniul tau. Cauta surse de informare relevante si actualizate, cum ar fi carti, reviste, bloguri sau podcast-uri. Solicita feedback regulat de la sefi, colegi sau clienti si foloseste-l pentru a progresa. Fii deschisa la schimbare si invata din greseli.

Nu iti construiesti o retea de contacte profesionale

In domeniul hotelier, relatiile sunt esentiale pentru succes. Nu poti sa lucrezi izolat, ci trebuie sa colaborezi eficient cu ceilalti, sa comunici clar si respectuos, sa iti creezi o imagine pozitiva si sa iti construiesti o retea de contacte profesionale care sa te sustina in cariera ta.

Pentru a construi o retea de contacte profesionale solida, fii mereu amabila, politicoasa si cooperanta cu sefii, colegii, clientii sau partenerii tai. Arata interes si apreciere pentru munca lor si ofera-le ajutor sau sprijin atunci cand au nevoie. Participa la evenimente de networking din domeniul tau si conecteaza-te cu persoane care au interese sau obiective similare cu ale tale. Pastreaza legatura cu contactele tale si ofera-le valoare prin informatii, sfaturi sau recomandari.

Nu iti exprimi opiniile sau ideile

Pentru a avea o cariera de succes in acest domeniu, trebuie sa fii capabila sa iti exprimi opiniile sau ideile, sa contribui la imbunatatirea proceselor, serviciilor sau produselor oferite, sa propui solutii noi sau alternative la problemele existente.

Foloseste tehnicile de comunicare asertiva care presupun respectarea drepturilor si sentimentelor tale si ale celorlalti, un limbaj clar, concis si politicos, spune ce gandesti sau ce simti fara sa jignesti sau sa acuzi pe cineva. Sustine-ti opiniile sau ideile cu dovezi sau exemple concrete, asculta si accepta feedback-ul primit si fii deschisa mereu si la alte puncte de vedere.

Incarcati mai multe articole inrudite
Incarca mai mult de Roxana Stancu
Incarca mai mult in Noutati

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citeste si...

Cum sa vorbesti in public ca un profesionist: sfaturi si tehnici pentru a impresiona audienta la orice eveniment

Vorbitul in public este o abilitate esentiala pentru oricine vrea sa se dezvolte personal …