Oamenii de afaceri inteligenti stiu ca exista o legatura directa intre motivarea angajatilor pentru obtinerea succesului in rezolvarea taskurilor de la munca si succesul afacerii lor.
Vrei sa afli mai multe lucruri despre cum poti deveni un manager inteligent?
Incepem cu un exercitiu de constientizare: imagineaza-ti ca pleaca cel mai bun angajat al tau. Oare cat te va costa, direct sau indirect, gasirea, angajarea si instruirea unui angajat nou pentru a inlocui pierderea? Desigur, va fi nevoie de un calcul salariu net, daca angajatul are contract de munca, sau multe alte calcule, daca ai colaboratori cu propria firma sau PFA. Pentru ca, uneori, cei mai buni candidati vor prefera alte modalitati de colaborare. Iar pentru o colaborare cu un PFA poti face calculul cu un calculator Pfa.
Insa, indiferent cat de multe alte cifre trebuie sa iei in calcul, un angajat nou va insemna timp pierdut pentr a-l pune la curent cu produsele tale si multi bani investiti. Acum este momentul sa te intrebi daca merita sa pierzi un angajat valoros doar pentru ca nu se simte motivat. Raspunsul este: “Nu!”
Exista multe modalitati prin care iti poti motiva angajatii, iar toate acestea presupun ca mangerul sa se concentreze asupra persoanelor cu care lucreaza si care au nevoie sa se simta apreciate si sa aiba succes. Iata cateva solutii motivationale care te pot ajuta.
Comunicarea
Pentru a avea angajati fideli si productivi, comunicarea este esentiala. Daca ai probleme in pastrarea angajatilor buni si firma ta inregistreaza un flux mare de personal, este timpul sa inveti sa vorbesti cu oamenii cu care lucrezi.
Profesionalismul
Profesionalismul implica adoptarea unui comportament adecvat de afaceri, etic si impersonal, fiind esential pentru motivarea angajatilor catre succes. Profesionalismul si o conduita adecvata iti pot fideliza angajatii, care se simt respectati si apreciati.
Demonstreaza-ti profesionalismul si apoi ajuta-ti angajatii sa isi atinga si sa isi puna in valoare propriul profesionalism. Si nu uita sa le recunosti progresele.
Stilul de management
Esti lider sau sef? Managerii sefi nu tin cont de ceilalti si privesc oamenii ca o simpla resursa care se poate inlocui oricand. Ei sunt concentrati pe cifrele de afaceri si, de obicei, au un flux mare de angajati care vin si pleaca. Liderii, insa, isi pretuiesc angajatii si ii incurajeaza si motiveaza pentru a avea succes.
Cursuri de specializare
Instruirea angajatilor este cea care plateste dividende operationale si motivationale. Incurajeaza cursurile de specializare si perfectionare care vor creste increderea in sine a angajatilor tai. Totodata, acestea te vor pune intr-o lumina buna in fata personalului tau si iti fidelizeaza angajatii. Mai departe, angajatii motivati si increzatori se ocupa de cresterea numarului clientilor si iti vor creste cifra de afaceri.
Recunoasterea
Cand vorbesti despre realizarile firmei tale, asigura-te ca folosesti corect pronumele – in loc sa spui “eu”, invata sa spui “noi”. In acest mod angajatii tai se vor simti apreciati, iar efectul cuvintelor tale va fi puternic, rezonand cu energia motivationala din intreaga firma.
Distractia
Distractia este foarte motivationala. Asigura-te ca organizatia ta ofera modalitati de distractie, chiar si la locul de munca. Oamenii de succes sunt fericiti si isi iau munca in serios, chiar daca nu se iau pe ei insisi foarte in serios si stiu sa se distreze cand au ocazia.
In incheiere, nu uita sa scrii deasupra biroului tau: motivarea angajatilor pentru a avea succes in misiunea lor nu este doar o afacere buna, ci si un lucru potrivit.