Acasa Afaceri Cum sa gasesti un logo potrivit pentru afacerea ta

Cum sa gasesti un logo potrivit pentru afacerea ta

5 min
fericita-divette.ro

O firma trebuie sa-si cunoasca valorile de baza pentru a-si stabili strategia de branding. Stabilirea valorilor de baza te va ajuta sa nu iei decizii bazate doar pe tendinte, ci pe ceea ce este mai benefic pentru afacerea ta, iar un logo bine conceput te poate ajuta considerabil.

Care este functia unui logo?

Un logo este o reprezentare grafica a numelui, a identitatii sau a produselor companiei. Este folosit in cazurile in care compania doreste sa-si consolideze brandul si sa iasa in evidenta in fata concurentei.

Un logo poate fi un simbol, o pictograma, o imagine inregistrata sau doar un text. Logo-urile pot fi utilizate pe pungi de cumparaturi si ambalaje, pe produse, pe facturi, pe site-uri web, etc.

Importanta unui logo pentru afacerea ta

Un logo bine realizat te poate ajuta sa te evidentiezi fata de firmele concurente si sa atragi noi potentiali clienti. Este important sa alegi un logo care sa reflecte afacerea ta. De asemenea, acesta ar trebui sa fie unic pentru a putea iesi in evidenta.

Designul ar trebui sa fie simplu, astfel incat clientii sa nu fie bulversati cu prea multe detalii grafice si sa il retina usor. In cele din urma, asigura-te ca logo-ul este lizibil in toate tipurile de media.

Care sunt diferitele tipuri de logo-uri?

Pentru a-l face mai identificabil si mai usor de recunoscut de catre public, un logo poate fi clasificat in diferite tipuri:

  • Logo-uri abstracte – folosesc forme abstracte si linii simple;
  • Logo-uri literale – folosesc cuvinte;
  • Siglele picturale – includ ilustratii care prezinta ceva despre companie sau produs;
  • Siglele simbolice – folosesc simboluri pentru a reprezenta ceea ce face compania ta.

Cum decid companiile cu privire la logo-urile lor

Siglele sunt o parte importanta a unei companii, deoarece reprezinta atat compania, cat si produsul acesteia. Un logo este de obicei creat din cateva motive, cum ar fi functionalitatea, estetica si recunoasterea.

Inainte de a decide asupra logo-urilor lor, companiile trec de obicei printr-un proces de conceptualizare. Generarea de idei noi este una dintre cele mai importante activitati din lumea creativitatii si designului. Folosindu-ti imaginatia poti genera un numar nelimitat de idei de logo pentru compania ta. 

Alte elemente responsabile de identitatea marcii sunt tipul de caractere folosit, fonturile, culoarea si inaltimea acestora. 

Designul logo-ului ar trebui sa primeasca feedback de la diferiti oameni

Pentru a stabili daca un logo este reusit si va avea succes, trebuie sa il testezi. Pentru a te asigura ca designul este bun, trebuie sa primesti feedback de la cei cu care lucrezi. Astfel, pentru a-si face o idee despre modul in care designul este perceput de public, designerii se bazeaza adesea pe feedback-ul colegilor. Feedback-ul prietenilor poate sa nu fie la fel de relevant ca cel primit de la designeri profesionisti sau de la oameni cu experienta in design.

In concluzie, logo-ul este un element cheie pentru afacerea ta si trebuie realizat cu atentie. Pentru a avea garantia calitatii acestuia si siguranta ca business-ul tau va avea un start favorabil, apeleaza la profesionisti! 

Incarcati mai multe articole inrudite
Incarca mai mult de Roxana Stancu
Incarca mai mult in Afaceri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Citeste si...

7 sfaturi utile pentru cei care vor sa isi deschida o firma

Pentru cei care isi doresc sa aiba pentru prima oara o afacere proprie poate fi destul de …