7 pasi simpli, dar importanti pentru a-ti promova afacerea pe Instagram si pentru a creste vanzarile

Instagram a acaparat o notorietate incredibila la nivel global, adunand lunar peste 700 de milioane de utilizatori activi. Cu toate acestea, nivelul de concurenta este mult mai putin resimtit decat in cazul Facebook. Iar in ceea ce priveste advertisingul pe Instagram, audienta Insta este mult mai angajata in a interactiona cu brandurile decat audientele altor giganti social media cum ar fi Facebook sau Twitter.

Asadar, in ultima vreme, Instagram a devenit un real canal de comunicare cu un potential de business foarte mare. Din ce in ce mai multe afaceri au inceput sa se promoveze constant pe Instagram.

Astazi va vom prezenta 7 pasi simpli, dar importanti in procesul de promovare online pe Instagram, daca doriti sa aveti o campanie de succes, care sa aduca si vanzari.

7 pasi simpli, dar importanti pentru a-ti promova afacerea pe Instagram si pentru a creste vanzarile
7 pasi simpli, dar importanti pentru a-ti promova afacerea pe Instagram si pentru a creste vanzarile

1. Pe instagram te focusezi pe produs – fotografia de produs reprezinta 90% din succes pe acest canal

 

Instagram, alaturi de Pinterest sunt canalele cu cel mai mare accent pus pe grafica. Pozele fac diferenta intre o campanie de succes si una mediocra, pe astfel de canale. Lumea este intr-o goana continua in ziua de azi, asa incat textul nu mai atrage atat de mult. Imaginea spune totul de la sine. Daca folosesti o imagine potrivita, care sa puna produsul in valoare, sansa ta de succes poate fi de pana la 4 ori mai mare, spun specialistii Statista.

Imagineaza-ti un brand de haine, un magazin online de haine. De ce ar trebui sa explici prin text detalii si beneficii ale produsului, cand poti pune o simpla poza cu un fotomodel cunoscut care iti poarta creatiile? Oare care postare va atrage mai mult?

Mai mult decat atat, daca vrei ca postarea ta sa adune interactiuni, incearca sa iti faci promovare intr-un mod diferit. Nu folosi poze stock pentru campanii, incearca sa-ti creezi propriul stil, propriile materiale grafice.

2. Foloseste-te de Insta Stories – o piata de peste 400 de milioane de utilizatori

 

Multe branduri care se promoveaza activ pe Instagram fac asta doar prin intermediul Facebook (setarea unei campanii care permite extinderea mesajului si pe Insta). Acest lucru este o mare greseala, spun specialistii.

Poti folosi bineinteles si aceasta modalitate, insa Instagram iti pune la dispozitie si alte tipuri de promovare, independente de Facebook. Unul dintre acestea este Insta Story. Poti posta in povestea brandului tau o poza, un citat, o animatie, care sa se schimbe din 24 in 24 de ore cu altceva, sub forma unei secvente cu mai multe postari – un carusel.

Aceasta rubrica reprezinta eroul Instagramului in ceea ce priveste  rata de interactiuni. Numarul de persoane care urmaresc Insta Stories este net superior celor care urmaresc postarile zilnice.

3. Utilizeaza clasicul # – hashtag

 

Hashtag-ul este cea mai simpla metoda de a aduna vizualizari, de a castiga reach suplimentar pe Instagram.

Spre exemplu, daca postezi pe Instagram o poza cu o pereche de blugi, un hashtag potrivit ar fi cuvantul “jeans”. Pune cat mai multe sinonime la acest cuvant sau cat mai multe cuvinte din familia sa lexicala ca hashtag-uri la acea postare. Acest lucru te va ajuta sa acaparezi mai multe vizite.

Asta prin simplul fapt ca toti cei ce urmaresc subiectele etichetate de tine au sansa sa vada postarea ta in sectiunea de postari sugerate. In hashtag-uri mai poti pune si un website al brandului tau. Acest lucru va ajuta la nivel de pozitionare. Lumea se va obisnui sa-ti citeasca numele si domeniul website-ului tau se va intipari in mintea consumatorilor in timp.

4. Ofera-le consumatorilor posibilitatea de a vedea dincolo de cortina

 

Stim cu totii ca pozele de produs sunt intotdeauna poze profesionale, eventual facute intr-un studio foto. Acest tip de poze sunt perfecte pentru Instagram, insa utilizate in exces, ele ar putea plictiti la un moment dat.

Utilizatorii vor să vada si lucruri umane pe Insta: emotii, momente de divertisment, glume. Un tip de continut de acest gen care sa se intercaleze cu postarile oficiale, de brand, de informare, ar reprezenta reteta succesului pentru promovarea afacerii tale pe Instagram.

Arata-le utilizatorilor tai cine sta in spatele acelor poze de produs superbe. Arata-le echipa, arata-le pauzele de cafea intre membrii echipei tale, momentele cand se discuta marile idei. Arata-le ca in spatele unui brand, in spatele unei afaceri de succes e o mana de oameni sau o intreaga echipa de sute de angajati care zilnic traiesc, iubesc, se distreaza si imbina toate acestea cu fericire, chiar si la locul de munca.

5. Eticheteaza pe altii in postarile tale

 

Acesta este cel mai simplu mod de a-ti mari audienta. Cauta sa etichetezi mereu alti oameni in postarile tale. Daca pui o poza de produs pe Instagram, cauta sa plasezi produsul intr-un context. Incearca sa faci o poza in care un consumator se foloseste de produsul tau. Poate chiar un video-tutorial.

Ai de castigat din 2 parti in acest caz. O sa ai si o postare interactiva, care arata publicului exact la ce pot folosi produsul tau, iar in plus poti eticheta omul care a folosit produsul, astfel postarea ta ajungand si pe profilul sau de Insta, dublandu-ti publicul la care te adresezi.   

6. Ofera exclusivitate oamenilor care conteaza – formeaza-ti propriul grup de influenceri – prin clientii tai

 

Daca ai un client fidel care cumpara constant sau care ti-a recomandat produsul si ti-a adus si alti clienti, ofera-i acces la un tratament special. Ofera reduceri sau promotii exclusive pentru clientii fideli.

Conform statisticilor, concursurile de acest gen sunt cele mai salvate / redistribuite postari in mediul online. O astfel de reducere s-ar putea sa iti aduca un boost de vanzari incredibil, raportat la investitia ta initiala in campanie.

Promotiile sunt cel mai usor instrument de crestere a vanzarilor pe termen scurt.

7. Analizeaza si scaleaza succesul, eliminand lucrurile care nu au functionat

 

Fara a face un pas inapoi si a analiza ceea ce a functionat si ceea ce nu a mers la campania ta, marketingul devine un joc de noroc. Nicio afacere serioasa nu va investi intr-un joc de noroc. Promovarea este, pana la urma, o adevarata arta, iar statistica este o stiinta. Combina-le si vei creste afacerea intr-un mod impresionant chiar de la luna la luna.

Adevarul este ca poti lua si citi toate articolele din lume despre cele mai bune practici de promovare, dar daca nu vei analiza practic ceea ce functioneaza pentru tine si clientii tai, totul va fi in zadar.

Vezi ce functioneaza pentru tine, testeaza, retesteaza si scaleaza rezultatele care ti-au adus un profit. Ceea ce nu a functionat elimina din calcul si incearca sa imbunatatesti.

Daca respecti cu strictete acesti pasi si daca testezi rezultatele si incerci sa imbunatatesti in continuare modul in care te promovezi pe Instagram, in scurt timp vei ajunge sa intelegi adevarata putere de promovare a acestui canal.

Profita de sansa de a te promova pe unul dintre cele mai interactive canale de comunicare existente la momentul actual. Introdu si tu Instagram in mixul tau de marketing online!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *