5 sfaturi si idei pentru un business online

In ziua de azi tot mai mult sunt intalnite business-urile online. Foarte multi dintre noi au inteles ca in mediul online este foarte usor sa vinzi produse sau servicii si de aceea aleg sa isi faca o afacere in acest sens. Este in acelasi timp confortabil, iar multi cred ca nu este deloc costisitor. Adevarul este ca depinde cat de mult vrei sa te faci cunoscut. Pentru o afacere online la inceput de drum este necesar sa aloci resurse financiare, dar si timp, pentru a te promova ca oamenii sa te vada. Nimeni nu va avea cum sa stie despre business-ul tau chiar daca este online, daca nu te promovezi.

5 sfaturi si idei pentru un business online
5 sfaturi si idei pentru un business online

Mediul online este foarte bun pentru a te ajuta sa cresti notorietatea afacerii tale. Acest lucru l-au stiut si cei de la Cupio atunci cand au infiintat business-ul lor online. Raluca Stefanescu, cofondatoarea Cupio.ro, ne povestit parcursul lor referitor la dezvoltarea businessului online, iar mai jos avem si pentru tine cateva sfaturi in acest sens.

1. In primul rand, buget este foarte important. Spuneam deja ca daca ai un business online asta nu inseamna ca nu este nevoie de o suma de bani pentru inceput. Costurile initiale pentru demararea site-ului Cupio au fost de aproximativ 3000-4000 de euro.

O suma care nu este de neglijat, dar iata in ce anume au fost investiti acesti bani:

2. Investitii initiale in design, programare si optimizare SEO. Fiind la inceput de drum, nu te poti face observat daca nu faci un efort sa te promovezi prin intermediul unui site.

3. Ce trebuie sa faci cu profitul pe care incepi sa il obtii. Cei de la Cupio spun ca bugetul respectiv l-au cheltuit in aproximativ 4 luni. Referitor la amortizarea cheltuielilor, acestia nu au facut vreun calcul. O parte din profit l-au reinvestit mereu in partea de programare, publicitate, design si SEO. Asadar, daca ai facut la inceput promovare pentru afacerea ta, nu inseamna ca trebuie sa te opresti. Este un proces continuu catre drumul spre succes.

4. Intelege business-ul tau online. Nu este de ajuns doar sa faci un business online, sa investesti bani in promovare si sa astepti rezultatele. Asa cum spune Raluca Stefanescu un business in mediul online devine profitabil doar atunci cand ajungi sa il intelegi, cand reusesti sa iti formezi o echipa puternica si inchegata, cand gasesti colaboratori care rezoneaza cu modul tau de lucru si cand depui eforturi considerabile fizice dar si financiare in a-l sustine. “

Unde au dus toate aceste eforturi ale lor? In anul 2017 cifra de afaceri a firmelor din grup a trecut pragul de 6.500.000 euro iar pentru 2018 estimeaza un profit cu 25% mai mult ca in anul precedent.

5. Un sfat important de care ar trebui sa tii cont pentru businessul tau online. Concluzia este simpla. Asa cum ai vazut, succesul si notorietatea unui business online se construiesc pe multa munca, timp, rabdare, eforturi financiare si resurse umane. Investeste in continuu in promovare, tine mereu pasul cu noile tendinte in domeniul afacerii tale si nu te lasa cuprins de fericirea primului profit.

Daca vrei si tu sa demarezi un business online poti vedea chiar aici mai multe idei de afaceri online profitabile cu bani putini, dar si sfaturi de la oameni de afaceri care au reusit in acest sens.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *